Kapcsolat

Kérdésed van?

Gyakran ismételt kérdések

A coaching, a terápia és a tanácsadás olyan folyamatok, amelyek segítik az egyének
fejlődését, kihívásainak megoldását, céljainak elérését, álmokból reálisan megvalósítható
célokká való átformálását.
Azonban különböznek egymástól a megközelítésük, a céljuk és a formájuk tekintetében. Az
alábbiakban bemutatom a fő különbségeket:


1. Coaching: Célja a fejlődés és teljesítmény javítása, a kliens saját céljaira
összpontosítva.
2. Terápia: Célja az érzelmi vagy mentális problémák kezelése és gyógyítása.
3. Tanácsadás: Célja a szakértői tanácsadás egy adott területen vagy problémakörben.

Fontos megjegyezni, hogy mindhárom folyamat hasznossága és hatékonysága a különböző
élethelyzetekben és szükségletekben változó és individuális. Hiszen a választás nagyban függ
az egyén céljaitól, kihívásaitól, problémáitól és személyes preferenciáitól.

Egy tipikus coaching folyamat általában a következő lépésekből áll:

  1.  Az előzetes konzultáció egy fontos lépés a coaching folyamat előtt, amely lehetővé
    teszi a coach és a potenciális kliens számára, hogy megismerjék egymást, megvitassák
    a coaching céljait és az elvárásokat, döntsenek arról, hogy alkalmasak-e egymás
    számára. Az előzetes konzultáció után mindkét félnek lehetősége van eldönteni, hogy
    folytatják-e a coaching folyamatot. Ha mindkét fél elégedett és készen áll a
    coachingra, akkor megállapodnak a coaching folyamat részleteiről és az ülések
    kezdéséről. Ha a kliens úgy dönt, hogy másik coachot keres, akkor szabadon
    választhat másik szakembert, aki jobban megfelel az igényeinek és elvárásainak.
    Megbeszélés, témalista összeállítása és célkitűzés: A második lépés a részletezés és a
    célok kitűzése. A coach és a kliens megbeszélik a coaching céljait, területeit, a
    coaching folyamat időtartamát, a találkozók gyakoriságát és a coaching díját.
  2. Célkitűzés és tervalkotás: A coach segít a kliensnek megfogalmazni a konkrét célokat,
    amelyekre a coaching során fókuszálni fognak. Ezután egy témalistát állítanak össze
    azoknak a lépéseknek az elvégzésére, amelyek segítenek elérni ezeket a célokat. A
    témalista a folyamat során szabadon változtatható és átírható.
     Coaching ülések: A coaching ülések rendszeresen történnek, általában heti vagy
    kétheti gyakorisággal. Az ülések során a coach támogatja és kérdésekkel segíti a
    klienst a célok felé történő haladásban, ösztönzi az önismereti fejlődést, segít az
    akadályok leküzdésében és új perspektívák felfedezésében.
  3. Fejlődés és monitorozás: A coaching folyamán a kliens fejlődését folyamatosan
    monitorozza és értékeli a coach. A sikerek megünneplésére és az esetleges
    korrekciókra is lehetőség van.
  4. Záró ülés: A coaching folyamat végén egy záró ülést tartanak, ahol összegzik az elért
    eredményeket és a fejlődést, valamint áttekintik a coaching folyamatot. Együtt
    megvizsgálják, hogy a kitűzött célokat elérték-e, és terveznek a további lépésekkel.
    Fontos megjegyezni, hogy a coaching folyamata személyre szabott és a kliens igényeihez
    igazodik. A folyamat során a coach az ügyfélhez igazodik, és az adott helyzetnek megfelelő
    coaching eszközöket és módszereket alkalmaz. A coaching hatékony és pozitív környezetet
    teremt az egyéni fejlődés és célok elérésének támogatásához.

A coaching során használt eszközök, módszerek és technikáknak köszönhetően a folyamat
képes széleskörűen segíthet különböző típusú célok elérésében, személyes fejlődésben,
önismeret fejlesztésben, konkrét, gyakorlati lépések megtételében. Az alábbiakban felsorolok
néhány témát és területet, amelyekben a coaching hatékony támogatást tud nyújtani:

  • Karrierfejlesztés: Segíthet a karrier célok meghatározásában és elérésében, például
    előrelépés a munkahelyen, új karrierirányba való elindulás vagy munkahelyváltás
    esetén.
  • Önértékelés és önismeret és önbizalom: Támogathatja az önbizalom és önérvényesítés
    fejlesztését, segítve az egyént abban, hogy felismerje az értékeit és képes legyen
    hatékonyan kommunikálni másokkal.
  • Életvezetés és egyensúly: Segíthet az élet különböző területein való egyensúly
    megteremtésében, mint például a munka és magánélet összeegyeztetésében
  • Stresszkezelés: Hatékony módszereket kínálhat a stressz kezelésére és a hatékony
    stresszkezelési technikák elsajátítására.
  • Konfliktuskezelés: Segíthet a konstruktív konfliktuskezelési készségek
    fejlesztésében és az építő jellegű kommunikáció megtanulásában
  • Motiváció és célkitűzés: Támogathatja az egyén motivációjának erősítését és a
    konkrét célok kitűzését.
  • Időmenedzsment: Segíthet az idő hatékonyabb beosztásában és a prioritások
    felállításában.
  • Kreativitás és innováció: Segíthet a kreatív gondolkodás és az innovatív
    megközelítések fejlesztésében.
  • Személyes elégedettség és boldogság: Támogathatja az egyén személyes
    elégedettségét és boldogságát az élet különböző területein.
  • Motiváció és célkitűzés: Támogatást nyújt az egyénnek a motiváció felkeresésében
    fejlesztésében, támogatásában, reális célkitűzések folyamatában, a célokhoz vezető
    terv lépéseinek kidolgozásában.

    Fontos, hogy a coaching sokféle területen alkalmazható, és az egyéni igényekhez és célokhoz
    igazodva személyre szabott támogatást nyújt. Ha van egy konkrét cél vagy terület, amelyben fejlődni szeretnél, a coaching segíthet abban, hogy meghatározd az elvárásaidat és elérhesd a céljaidat hatékonyabb és tudatosabb módon.

Beszéljük meg!

ne szégyenlősködj csak mesélj magadról, és együtt megtaláljuk a leghatékonyabb megoldást.

Nem szereted az űrlapok kitöltését ? Akkor küldj nekem e-mailt a dundafruzsinacoach@gmail.com email címre.

Budapest

dundafruzsinacoach@gmail.com

+36-70-251-3141